Index spotřebitelské důvěry v listopadu stoupl na 56 bodů z revidovaných 40,9 bodu v předchozím měsíci, kdy byl na nejnižší úrovni za dva a půl roku. Analytici podle agentury Reuters počítali s mírnějším nárůstem indexu na rovných 44 bodů.
"Spotřebitelé zřejmě vstupují do vánoční sezony v lepší náladě," uvedla ředitelka výzkumného centra Conference Board Lynn Francová. "Hodnocení současných podmínek se konečně zlepšilo po šesti měsících trvalého poklesu," dodala.
Analytici sledují údaje o spotřebitelské důvěře velmi pozorně, protože se z nich snaží odvodit budoucí vývoj spotřebitelských výdajů. Ty v USA zajišťují více než dvě třetiny ekonomické aktivity.
"Je to ohromný nárůst spotřebitelské důvěry. Vrací nás to zpátky k úrovním ze druhého čtvrtletí," řekla k dnešním údajům analytička Lindsey Piegzaová ze společnost FTN Financial. "Když jsou spotřebitelé spokojenější, mají obvykle větší tendenci utrácet," dodala.
Americké ministerstvo obchodu minulý týden oznámilo, že ekonomika USA ve třetím čtvrtletí vzrostla o dvě procenta. Opravilo tak svůj rychlý odhad z minulého měsíce, podle kterého ekonomika stoupla o 2,5 procenta. Hospodářský růst nicméně i po revizi zrychlil z 1,3 procenta ve druhém čtvrtletí.