"Nejdřív musíme obměnit všechno to, co teď máme. To je priorita číslo jedna. Čili větší SUV asi nepřijde na řadu úplně hned, ale zároveň není ani úplně v nedohlednu,“ řekl magazínu Vahland. Auto by podle něj mělo konkurovat vozům, jako je například Kia Sorento, která je o půl metru delší než Škoda Yeti a v základní verzi stojí téměř 600.000 korun.
Největší česká automobilka už dříve oznámila, že do roku 2018 hodlá prodávat až 1,5 milionu vozů ročně. Za prvních devět měsíců letošního roku přitom prodala 741.800 aut. Představila také dva nové vozy. V indickém závodě v Pune spustila 9. října sériovou výrobu nové kompaktní limuzíny Rapid. V listopadu pak začala prodávat malý vůz Citigo, jenž se vyrábí v bratislavském závodě.
Mladoboleslavská firma tak nyní produkuje už sedm modelových řad. Kromě dvou letošních novinek jsou to octavie, fabie, roomstery, limuzíny Superb a terénní vozy Yeti.
Škodě nyní rostou prodeje v tradičních růstových regionech, v Indii, Číně a Rusku. V Rusku dosáhla značka v říjnu s 7000 prodanými auty a nárůstem 88,3 procenta nejlepšího měsíčního výsledku ve své historii. Na indickém trhu, který celkově klesal, Škoda zvýšila dodávky zákazníkům o 36,7 procenta na 2300 vozů. V Číně dodala automobilka v říjnu o 14 procent meziročně více aut, zákazníci pořídili 20.900 vozů.
Právě na čínském trhu, který je momentálně pro firmu nejdůležitější, by Škoda mohla s větším SUV uspět. Velká terénní auta se mezi čínskými řidiči těší velké oblibě. Firma dokonce už letos v dubnu oznámila, že kvůli čínskému trhu prodlouží současný model Škoda Yeti. Auto získá na délce 60 mm. Produkce v závodě Škody v Šanghaji začne za dva roky.
Škoda bude také od roku 2013 v Číně vyrábět novou kompaktní limuzínu. Vůz o velikosti mezi modely Fabia a Octavia by měla být pátým škodováckým modelem na tamním trhu.