"Praha v současnosti patří mezi desítku nejatraktivnějších evropských metropolí. Chybí jí ale jasná a veřejně dostupná strategie propagace cestovního ruchu, proti ostatním evropským velkoměstům má rovněž nedostatky v oblasti dopravní infrastruktury," uvedl ředitel společnosti Roland Berger Constantin Kinský. Podle něj by se měla Česká republika zaměřit na budování silné obchodní značky ve spolupráci s pražským magistrátem, univerzitami a dalšími zainteresovanými subjekty. Oprostit by se zároveň měla od nelichotivé nálepky laciné destinace a zaměřit se na movitější klientelu.
Podle Kinského z průzkumu vyplývá, že destinace, které mají strategii cestovního ruchu dostupnou široké veřejnosti na internetu, dosahují proti ostatním zhruba dvojnásobného počtu přenocovaní, výrazně u nich roste i počtu příjezdů. Z hodnocených velkoměst má strategii zveřejněno sedm metropolí, například Berlín, Amsterdam, Vídeň nebo Londýn.
"V Praze máme pouze mrtvou kulturu, máme zde zdi a obrazy, ale chybí nám živá kultura," vysvětlil Kinský. Turisté proto nemají důvod, proč by se měli do Česka a zejména do Prahy vracet. Movití klienti už Prahu navštívili v minulosti a na stejná turistická lákadla, která už klient dříve viděl, je opět destinace nenaláká. Vzorem pro Prahu by podle Kinského mohl být třeba obdobně veliký Amsterdam, kam turisti jezdí proto, že se profiluje jako město kypícím životem.
Míru atraktivity hodnotila Roland Berger na základě významných turistických kritérií. Hodnotil se například počet přenocování, dlouhodobý vývoj kapacity lůžek a přístupnost destinace leteckou dopravou.