"Piloti jsou připravení jít do práce, jsou ale dnes doma s náhradou mzdy," řekl Gaspar s tím, že jejich nahrazení pronajatými posádkami jiných dopravců je velmi neekonomické. Podle něj jde o další pokus vedení poškodit nespokojené piloty. Ti se kromě toho nemohou pohybovat po budově ČSA samostatně, ale pouze v doprovodu ochranky.
Kromě Gaspara zatím ČSA pro žádného dalšího člena vedení CZALPA výpověď nechystá. Gaspar v minulosti již tlakům na odchod ze společnosti čelil. Podle iDnes.cz jde o třetí pokus společnosti o propuštění tohoto odborového předáka.
U odborových funkcionářů musí zaměstnavatel o souhlas s propuštěním žádat odborový svaz. Podle vedoucího právního oddělení Českomoravské konfederace odborových svazů (ČMKOS) Víta Samka závisí při úspěšnosti žádostí o propuštění odborářů na postavení odborů ve firmě a vztahu zaměstnavatele a odborové organizace. "Když si ale zaměstnavatel umane, že konkrétního funkcionáře z podniku dostane, tak většinou úspěšný je," připustil Samek s tím, že se zaměstnavatelé někdy dopouštějí šikanování a znechucování práce. Většina lidí takový přístup dlouhodobě psychicky nevydrží.
Dopravní piloti protestují proti převedení celkem 11 letadel z ČSA do dceřiné společnosti Holidays Czech Airlines, která se zabývá nepravidelnou charterovou dopravou. Dochází tím údajně k vyvádění majetku ČSA a ohrožování jejich působení jako síťového dopravce. S tím nesouhlasí vedení společnosti, které oponuje tím, že se přesun letadel odehrává v rámci stejné skupiny.