Záměr propouštění je podle mluvčí Skupiny ČSA Hany Hejskové známý od 24. listopadu, nejde tedy o novou věc, kterou by s odbory vedení neprojednalo. "Odchody nadbytečných pilotů budou probíhat postupně. Část z nich obdrží výpověď již v tomto týdnu, další budou v této věci oslovováni v následujících týdnech," vysvětlila Hejsková.
Podle mluvčího odborového sdružení CZALPA Filipa Gaspara je iluzorní si myslet, že přesunem letadel z jednoho subjektu na druhý dojde ke zvýšení výnosů a lidé si budou více kupovat letenky. ČSA se těmito informacemi údajně pokouší odvést pozornost od hlavního problému, jímž je špatné hospodaření.
Kvůli nařčení z tunelování společnosti žádá prezident ČSA Phillippe Moreels po CZALPA omluvu. Vedení firmy tím podmiňuje svoji účast na jednáních, ke kterým jej vyzvaly odbory. "Tak nahlas jak bylo řečeno, že je to tunelování, tak hlasitou chci omluvu pro sebe a své kolegy v managementu," řekl ČTK Moreels. Informace o záměrném rozkrádání a tunelování firmy, které piloti o vedení společnosti šíří, jsou podle něj lživé a mají za cíl odvést pozornost od hlavního cíle protestujících. Tím má údajně být otázka platů pilotů.
Gaspar se ale omlouvat nehodlá. "O tom, že by pan Moreels společnost tuneloval pochopitelně důkazy nemám," řekl ČTK Gaspar s tím, že jeho výrok se týkal pouze schopnosti vedení řídit společnost. Škody, které vedení ČSA způsobilo, je možné srovnat s tunelováním, zopakoval. Management dnes zároveň požádal odborový svaz o souhlas s výpovědí pro Gaspara.
Protesty pilotů v minulém týdnu vyvolalo převádění letadel z mateřské společnosti na charterového dopravce. Podle CZALPA jde o vyvádění majetku ze společnosti a ohrožování pozice ČSA na trhu. Sdružení dnes v otevřeném dopise vyzvalo poslance a senátory, aby urychleně pomohli najít strategického partnera pro České aerolinie.
Podle aerolinií je nyní ale nejdůležitější zajistit pravidelný provoz. Spolupráce se zahraničními dopravci tak na některých spojích pokračuje i za cenu zvýšených nákladů. Návrat protestujících pilotů do práce zatím prý není aktuální. Podle Gaspra jsou piloti připravení jít do práce, dnes byli doma s náhradou mzdy.
Podle Hejskové ČSA v průběhu protestů oslovilo kolem 50 pilotů, kteří by měli o zaměstnání ve Skupině ČSA zájem i za podmínek platných v Holidays Czech Airlines. Výše odměn je totiž u charterového dopravce daleko více vázaná na skutečný počet odlétaných hodin než u pravidelného dopravce. Podle analytiků by tento rozdíl mohl být jedním z důvodů protestů pilotů.