Letiště slouží v Liberci od roku 1934. Nyní funguje jako mezinárodní, ale neveřejné. Letadla ze zahraničí se musejí ohlásit 24 hodin předem. Kvůli hluku a neosvětlené ploše mohou v Liberci přistávat letadla jen ve dne, areál navíc nemá pevnou přistávací dráhu, takže tam mohou přistát jen malá letadla do 5,7 tuny pro 12 až 14 pasažérů. Vybudování pevné dráhy by podle odhadů přišlo na 200 až 300 milionů korun, na takovou investici ale město nemá. O prodeji areálu se jednalo už před pěti lety, kdy chtěla firma Exonex Airport CZ v Liberci vybudovat mezinárodní letiště. Slibovala do rozvoje areálu investovat půl miliardy korun, projekt ale ztroskotal.
Záměr prodat 70hektarový areál libereckého letiště pak znovu zveřejnil Liberec na počátku roku 2010, žádal nejméně 104,9 milionu korun. Zájemce se tehdy našel jen jediný - zakladatel společnosti Integra Petr Turek. Z prodeje ale na podzim sešlo kvůli negativnímu ohlasu veřejnosti i mediální kampani, která se kolem prodeje strhla. "Má nabídka se stala předmětem politické kampaně některých politických subjektů a nepodložených spekulací. Považuji tuto situaci za nešťastnou a natolik zasahující do mého osobního života, že jsem nucen svou nabídku vzít zcela zpět," uvedl tehdy ve svém vyjádření pro zastupitelstvo Turek.
Šolc věří tomu, že se v mezinárodním tendru podaří najít tři až čtyři vážné zájemce, s nimiž bude město dál jednat. Záměr prodat letiště by ale nejprve mělo projednat městské zastupitelstvo. Proti prodeji se přitom staví nejen opoziční Změna pro Liberec Jana Korytáře, ale také koaliční ČSSD. Podle Šolce ale město peníze potřebuje. Rozpočet na příští rok je značně napjatý, radnice počítá s příjmy jen 1,5 miliardy korun. Méně peněz proto dostanou příspěvkové organizace, radnice zkrátila i dotace na městskou dopravu. Dopravní podnik dostane jen 200 milionů korun, letos měl o pět milionů víc.