"Podmínkou pro takovou dohodu jsou garance okamžitého zahájení hledání strategického investora s termínem prodeje v průběhu roku 2012, přiměřená účast zástupce CZALPA v tomto procesu, okamžité zastavení vyvádění letadel mimo vlajkového dopravce a i represí jednotlivých zaměstnanců a jejich zástupců," uvedl prezident odborové organizace CZALPA Peter Žmolík.
Piloti podle Gaspara už v minulosti k dobrovolnému snížení platů přistoupili. Před dvěma lety souhlasili se snížením svých platů o 30 procent, aby společnosti pomohli překlenout krizové období, uvedl Gaspar. Toto snížení platů podle sdružení stále trvá, přestože většina leteckých dopravců z krize již vybředla. Průměrnou výši mezd neuvedl.
Odbory požadují okamžité zastavení převodu letadel z mateřské společnosti, aby byl prodej ČSA novému zájemci úspěšný. Přesunem letadel z ČSA do Holidays Czech Airlines se sice majetek společnosti nezmenšuje, nicméně i tak to dopravce poškozuje, míní Gaspar. Hodnota leteckého dopravce podle něj nespočívá jen v množství majetku, ale i počtu pravidelných destinací, které je schopen obsloužit, a především v pravidelných cestujících, kteří s ním létají. Zmenšování flotily ČSA a rušení linek tak ČSA ztrácí hodnotu jako síťový dopravce, dodal.
Protest pilotů začal minulý čtvrtek, kdy kvůli nim musely ČSA zrušit 25 zpátečních letů. Na místo vlastních zaměstnanců si České aerolinie najaly letadla a posádky zahraničních společností. Tyto společnosti pro ČSA uskutečnily celkem 70 letů, uvedla Hejsková. Poslední pronajatý stroj ruzyňské letiště opustil v úterý večer.