ČSA podle Dvořáka letos vykážou ztrátu ve výši 100 až 300 milionů korun. "Já to nemůžu potvrdit, ale zhruba v této velikosti se očekává," řekl Dvořák. Za ztrátu podle něj mohou například vyšší náklady. ČSA podle něj meziročně platí o 50 procent vyšší cenu za letecký benzin. Ten přitom tvoří 25 až 30 procent celkových nákladů.
ČSA letos čelí úbytku počtu cestujících. V říjnu se prohloubil, meziročně jich přepravily o 14,5 procenta ročně.
Letiště Praha podle Dvořáka zvýší zisk, přestože se mu nepodaří naplnit plán 12 milionů cestujících, kteří budou přes letiště cestovat. Loni jich bylo 11,5 milionu. Za menším výsledkem jsou mimo jiné ČSA, které letos do září na Ruzyni přepravily o 9,5 procenta méně cestujících. Podnik se přitom zaměřil na typ cestujících, kteří na ruzyňském letišti svůj let začínají nebo končí. U nich letištní poplatky dosahují 525 korun. U takzvaných transferových cestujících, kteří v Ruzyni absolvují mezipřistání, je to jen 190 korun.
ČSA v současnosti mimo jiné řeší problém s protestem pilotů z řad odborové organizace CZALPA. Ti požadují okamžité zastavení převodu letadel z mateřské společnosti, aby byl prodej ČSA novému zájemci úspěšný. Protest pilotů začal minulý čtvrtek, kdy kvůli nim musely ČSA zrušit 25 zpátečních letů. Na místo vlastních zaměstnanců si České aerolinie najaly letadla a posádky zahraničních společností.