Cílem omezení reklamy u silnic je zvýšit bezpečnost provozu. Do budoucna by mohli povolení na výstavbu reklamních zařízení získat pouze provozovatelé restaurací, benzinových čerpacích stanic, motelů a dalších zařízení, která bezprostředně souvisí se silničním provozem. Jejich poutače by ale musely být umístěny do vzdálenosti 200 metrů od provozovny. Změna se nebude týkat poutačů v obecní a městské zástavbě, kde o jejich umístění rozhodují radnice.
Billboardy představují riziko pro řidiče zejména tím, že odvádějí jejich pozornost od řízení. Podle ministerstva jsou tyto reklamní poutače nebezpečné zejména v okolí rychlostních silnic. Sociální demokrat Josef Smýkal ale varoval v souvislosti s pětiletou dobou pro odstranění reklam před možnými arbitrážemi.
V případě mýtného předloha umožní zavést pro dopravce pouze jednu mýtnou krabičku pro celou Evropu. Na vznik celoevropského systému se Česko musí připravit do října 2012.
Návrh na zavedení množstevních slev na mýtném odpovídá dohodě, kterou uzavřelo ministerstvo dopravy se sdružením automobilových dopravců Česmad Bohemia. Slevy jsou formou kompenzace tuzemským dopravcům za zvyšování cen mýtného v letošním a příštím roce. V případě splnění podmínek, které stanoví vláda, budou moci slevy dosáhnout až 13 procent. Kritici poukazovali na možnou diskriminaci malých dopravců.
Předloha zjednodušuje rovněž kácení jednotlivých stromů podél silnic a tratí. Jde o dřeviny, které by mohly ohrozit bezpečnost provozu, netvoří ale stromořadí. U stromořadí bude nadále nutné získat povolení ve správním řízení.