Předchozí model podle Hradského nesplňoval emisní normu euro 5. Kaipan nový vůz vyvíjel dva roky a jen do technických zkoušek investoval kolem dvou milionů korun. Vůz, stejně jako jeho předchůdce, používá motor a další díly ze Škody Fabia, například přední světla. Místo benzinového čtyřválce 1,4 jej ale nově pohání přeplňovaný agregát o objemu 1,2 litru. Pozměněnou karosérii opět navrhl designér Jan Hrbek.
Zatímco Kaipan 15 firma nabízela jako stavebnici na přestavbu z ojeté Fabie, Kaipan 16 chce stavět z nových dílů, které bude odebírat přímo z mladoboleslavské automobilky. Tomu bude odpovídat i cena, která startuje na 499.000 Kč.
S dvoumístným roadsterem bez pevné střechy se chce Kaipan prosadit v Německu a dalších trzích západní Evropy. Pro Česko počítá nadále s výrobou Kaipanu 14, což je stavebnice roadsteru na přestavbu ze Škody Favorit. Roční produkce by se měla i nadále pohybovat kolem 40 vozů ročně.
Kaipan sídlící ve Smržovce na Jablonecku se zpočátku zaměřoval na výrobu replik legendárního Lotusu 7. Těch dosud pod označením Kaipan 47 a Kaipan 57 vyrobil kolem 170 kusů. Právě kvůli emisním limitům je další osud těchto replik podle Hradského nejistý. Celkem továrna dosud prodala 340 aut, z toho 15 exemplářů Kaipanu 15.
Firma již třetím rokem testuje také prototyp elektromobilu, s jeho prodejem však v nejbližší době nepočítá. Nejnovějším směrem vývoje je kombinace elektrického a vodíkového pohonu, kde by primární elektrický motor dostával elektrickou energii z vodíkových článků.
Kaipan je spolu s další značkou Gordon jediným malosériovým výrobcem aut v Česku. Gordon se specializuje na luxusní klasické sportovní vozy z 30. let minulého století.