Kaipan přišel kvůli přísnějším předpisům s novým modelem 16

19.12.2011 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Praha 19. prosince (ČTK) - Tuzemský malosériový výrobce sportovních vozů Kaipan uvedl na trh nový model. Kaipan 16 má kvůli přísnějším emisním předpisům nahradit současný model Kaipan 15. Vedle modernějšího motoru má i novou karoserii a podvozek. Na setkání s novináři to uvedl majitel firmy Michal Hradský.

Předchozí model podle Hradského nesplňoval emisní normu euro 5. Kaipan nový vůz vyvíjel dva roky a jen do technických zkoušek investoval kolem dvou milionů korun. Vůz, stejně jako jeho předchůdce, používá motor a další díly ze Škody Fabia, například přední světla. Místo benzinového čtyřválce 1,4 jej ale nově pohání přeplňovaný agregát o objemu 1,2 litru. Pozměněnou karosérii opět navrhl designér Jan Hrbek.

Zatímco Kaipan 15 firma nabízela jako stavebnici na přestavbu z ojeté Fabie, Kaipan 16 chce stavět z nových dílů, které bude odebírat přímo z mladoboleslavské automobilky. Tomu bude odpovídat i cena, která startuje na 499.000 Kč.

S dvoumístným roadsterem bez pevné střechy se chce Kaipan prosadit v Německu a dalších trzích západní Evropy. Pro Česko počítá nadále s výrobou Kaipanu 14, což je stavebnice roadsteru na přestavbu ze Škody Favorit. Roční produkce by se měla i nadále pohybovat kolem 40 vozů ročně.

Kaipan sídlící ve Smržovce na Jablonecku se zpočátku zaměřoval na výrobu replik legendárního Lotusu 7. Těch dosud pod označením Kaipan 47 a Kaipan 57 vyrobil kolem 170 kusů. Právě kvůli emisním limitům je další osud těchto replik podle Hradského nejistý. Celkem továrna dosud prodala 340 aut, z toho 15 exemplářů Kaipanu 15.

Firma již třetím rokem testuje také prototyp elektromobilu, s jeho prodejem však v nejbližší době nepočítá. Nejnovějším směrem vývoje je kombinace elektrického a vodíkového pohonu, kde by primární elektrický motor dostával elektrickou energii z vodíkových článků.

Kaipan je spolu s další značkou Gordon jediným malosériovým výrobcem aut v Česku. Gordon se specializuje na luxusní klasické sportovní vozy z 30. let minulého století.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK