Připomněl, že právě tímto modelem v listopadu 2008 ve slezských Nošovicích začala sériová výroba v prvním evropském závodě Hyundai. Automobilka tyto vozy exportovala do 48 zemí Evropy, Blízkého východu a severní Afriky. "Poslední vyrobený exemplář i30 první generace s benzinovým motorem o objemu 1,4 litru a v ledově modré barvě Ice Blue poputuje ke svému majiteli do Rakouska," uvedl Vaněk.
Doplnil, že nejvíce těchto vozů bylo vyvezeno do Německa, Británie, Španělska, Ruska a Izraele. "Jen za rok 2010 se tohoto modelu v Evropě prodalo 115.000 kusů, což je nejvyšší počet, jakého kdy jednotlivý model značky Hyundai na evropském trhu dosáhl," uvedl mluvčí s tím, že v ČR bylo prodáno celkem 7876 těchto automobilů.
V polovině ledna začne v nošovickém závodě sériová výroba nového modelu Hyundai i30 nové generace. "Stávající model Hyundai i30 cw (kombík) se bude vyrábět až do léta 2012. Pak bude i on nahrazen modelem i30 nové generace. Na přelomu let 2012/2013 bude zahájena sériová výroba třídveřové verze modelu Hyundai i30 nové generace," uvedl Vaněk.