"Po silném jaru a zvláště povedeném březnu došlo na počátku léta v červenci ke stagnaci trhu. Ten pak začal nabírat dech opět v podzimních měsících, které byly opět silnější než v minulém roce," uvedl.
Vozy prodávané na IČO firemními zákazníky tvořily podle Pěkného v letošním roce 55 procent prodeje. Převážně firemní klientely se ale týkaly i tzv. reexporty, tedy nákup dovážených vozů v Česku a jejich následný vývoz do zahraničí. Ty představovaly až čtyři procenta z celkových registrací.
Jednotlivé značky se snažily během celého roku podpořit prodej různými slevovými akcemi. Nejlevnější modely tak bylo možné pořídit za cenu začínající kolem 150.000 korun. K akčním nabídkám se letos významně připojila i Škoda Auto, která například během roku dvakrát nabídla zlevněnou Fabii a Octavii.
Prodej nových aut na českém trhu za 11 měsíců roku stoupl meziročně o 2,7 procenta na 158.263 vozů. Dovoz ojetin vzrostl o tři procenta na 122.896 aut. Nejprodávanější byla Škoda, které prodej stagnoval na 48.715 vozů. Druhý Volkswagen zvýšil odbyt o 15,5 procenta na 13.771 vozů a třetí Ford si pohoršil o půl procenta, když prodal 12.916 aut. Následovaly značky Renault, Hyundai a Kia.
jsa mol