V dalších dvou kategoriích - "Nejdynamičtější Banka roku 2003" a "Účet roku 2003", kde byl oceněn její běžný účet GEnius, se umístila na třetích místech. Ocenění "MasterCard Banka roku 2003" byla vyhlášena společností Fincentrum a jejím generálním partnerem společností MasterCard Europe. O vítězích rozhoduje porota složená ze 300 nezávislých odborníků
"Vítězství v kategorii Přímé bankovnictví roku 2003 je pro nás velmi cenné - přímé bankovnictví je totiž spolu s úvěry produktem, na nějž se v oblasti retailu a bankovnictví pro malé a střední firmy nejvíce soustřeďujeme. Vítězství v této kategorii je potvrzením naší významné pozice na českém trhu přímého bankovnictví a správností naši strategie, kterou jsme zvolili. GE Capital Bank má nejvíce klientů na českém trhu, kteří využívají GSM bankovnictví a jeden z nejvyšších počtů klientů internetového bankovnictví, přičemž právě v této oblasti zaznamenává v poslední době nejdynamičtější růst. Za úspěch považujeme i naše umístění v kategorii Nejdynamičtější banka roku 2003. Meziroční růst našeho zisku ke konci třetího čtvrtletí 2003 o 56 % na 1,2 mld. Kč je důkazem toho, že skutečně patříme k nejdynamičtěji rostoucím bankám na českém trhu," řekl Gerard Ryan, generální ředitel GE Capital Bank.
GE Capital Bank byla katalyzátorem růstu přímého bankovnictví. Do jejího vstupu na trh GSM bankovnictví v roce 2000 využíval tuto službu pouze malý podíl klientů českých bank. Některé banky sice GSM bankovnictví nabízely, ale nedokázaly klienty přesvědčit o jeho výhodnosti. GE Capital Bank proto zvolila edukativní přístup k tomuto produktu - jejím cílem bylo klientům ukázat výhody GSM bankovnictví a přesvědčit je o nich. Díky tomuto se GE Capital Bank podařilo získat 165 tisíc klientů, kteří využívají její Mobil Banku, a GE Capital Bank je tak nejsilnější bankou na českém trhu GSM bankovnictví.
Stejný přístup jsme zvolili i u internetového bankovnictví. Hlavní bariérou pro jeho užívání byla podle výzkumu, který GE Capital Bank provedla, obava klientů z nároků, které by internetové bankovnictví kladlo na jejich znalost práce s PC a za omezující považovali i např. hardwarový klíč či obdobné zařízení. Proto GE Capital Bank vyvinula uživatelsky nenáročnou verzi internetového bankovnictví - Internet Banku GEnius. Dnes internetové bankovnictví GE Capital Bank využívá 160 tisíc klientů.
Právě díky Internet Bance GEnius, kterou GE Capital Bank uvedla na trh loni spolu s běžným účtem GEnius, dosáhla dynamického růstu svého internetového bankovnictví.
Běžný účet GEnius se umístil v letošním ročníku "MasterCard Banka roku 2003" v konkurenci bank působících na českém trhu na třetím místě. "GEnius byl stejně jako v loňském roce i nyní označen odbornou porotu za jeden z nejlepších běžných účtů na českém bankovním trhu. Přes 140 tisíc klientů, kteří si GEnia dosud zřídili, je nejlepším důkazem, že jde skutečně o kvalitní produkt," řekl Jan Rollo, ředitel retailového bankovnictví GE Capital Bank.
GEnius umožňuje provádět běžné operace platebního styku, čerpání účtu do minusu, získat výpis poštou jednou měsíčně, obsluhovat účet pomocí dvou nástrojů přímého bankovnictví, které si klient sám zvolí. Spolu s účtem získávají klienti vlastní e-mail na personalizované homepage www.genius.cz. GE Capital Bank chce umožnit co nejširšímu okruhu klientů obsluhovat jejich běžný účet pomocí přímého bankovnictví, proto jim umožňuje za výhodných podmínek získat k účtu GEnius nástroj k využívání přímého bankovnictví - mobilní telefon, PC či notebook.
|
1. 10. 2003
|
1. 10. 2002
|
Meziroční změna |
Internet Banka z toho: Internet Banka Standard Internet Banka GEnius |
160 352
40 235 143 049 |
87 675
28 140 59 535 |
+ 82,9%
+ 43 % + 140,3 % |
Mobil Banka |
165 149 |
163 215 |
+ 1,2 % |
Telefon Banka |
143 049 |
125 508 |
+ 14 % |
Zdroj: Tisková zpráva GE CB