Nižší výběr proti očekávání způsobilo zářijové zavedení samostatné kategorie autobusy do mýtného systému a s tím spojené výrazné snížení kilometrových sazeb pro ně. Autobusů je v nové kategorii aktuálně zaregistrováno na 13.000.
Za pět let, po které je mýtný systém v provozu, stát vybral celkem 31,9 miliardy korun. Na výběrech se nejvíce podílí nejtěžší kamiony s hmotností nad 12 tun, které zaplatily 88 procent celkového mýta. Lehčí nákladní automobily s hmotností mezi 3,5 a 12 tunami přispívají 11 procenty a na autobusy připadá necelé jedno procento vybraného mýta. Účinnost výběru mýta byla loni 99,48 procenta.
Výběr mýta byl v obou pololetích téměř stejný. V prvním pololetí dopravci zaplatili 4,061 miliardy korun a ve druhém 4,064 miliardy. Nejsilnějším dnem bylo zatím 29. září 2011 s výběrem 34,59 milionu korun.
Přestože byl prosinec nejslabším měsícem skončeného roku, zatím podle Šimoníka nelze z denních či týdenních výběrů vystopovat nějaké zásadní zpomalení výběrů mýta coby indikaci nastupujících ekonomických obtíží státu i eurozóny. "Očekávaný propad byl způsoben spíše standardním svátečním útlumem, protože ještě v první polovině prosince stoupaly denní výběry v pracovní dny ke 30 milionům korun," uvedl.
Ode dneška se mýtné tarify zvýšily opět o čtvrtinu. "Silniční nákladní doprava je citlivým ukazatelem vývoje hospodářství, což se již přesvědčivě ukázalo v roce 2009. Proto zdražení tarifů nemusí v kombinaci s očekávanými hospodářskými obtížemi Evropy přinést automaticky nárůst vybraného mýta v právě začínajícím roce," uvedl generální ředitel provozovatelské firmy Kapsch Karel Feix.
Stát vybírá elektronické mýto na 1300 kilometrů převážně rychlostních komunikací. Mýtné platí vozidla nad 12 tun a od roku 2010 i vozy nad 3,5 tuny. V mýtném je zaregistrováno 592.000 aktivních uživatelů.