"Z hlediska počtu vracených dárků to zcela jistě bude nejrušnější rok," řekl agentuře Reuters marketingový ředitel UPS Ken Burkeen. Počet vracených dárků se podle něj dostane přes půl milionu i v některém z dalších dnů tohoto týdne.
Dobrou zprávou pro maloobchodní prodejce je nicméně to, že silný nárůst počtu vracených dárků je z velké části zřejmě odrazem explozivního nárůstu obliby nákupů přes internet. Podle společnosti comScore, která monitoruje aktivity na internetu, se v předvánočním období, tedy od 1. listopadu do 26. prosince, objem prodeje v amerických internetových obchodech meziročně zvýšil asi o 15 procent.
Burkeen řekl, že UPS letos odhaduje nárůst počtu vracených dárků asi na 7,7 procenta. To znamená, že počet vracených dárků jako procento z celkového prodeje se ve skutečnosti sníží. A to i přesto, že obchodníci jsou vůči zákazníkům vstřícnější a umožňují vracet zakoupené zboží mnohem jednodušeji než v minulých letech.
Procentuální pokles počtu vracených dárků má zřejmě více důvodů. Jedním z nich je patrně i lepší funkčnost webových stránek, přes které obchodníci své zboží nabízejí. U obrázků je dnes běžný třeba i náhled z více úhlů, takže produkt je možné si i na webu prohlédnout prakticky ze všech stran. Zájemci tak mají lepší přehled o tom, jak objekt jejich zájmu vypadá, čímž se vyhnou zklamání, až doma zboží vybalí z krabice.