"Jediné, kde cítíme nejistotu, je situace utvářená finančními experty, kteří zvyšují svými vyjádřeními míru nejistoty. Nevidíme krizi v poptávce, ale spíše v tom, jak v této krizi obstojí banky a jak se zachovají k našim zákazníkům," uvedl generální ředitel ZKL Jiří Prášil.
Firma se specializuje na výrobu velkorozměrových speciálních ložisek až do průměru 1,6 metru. Ložiska ZKL se používají především v energetice a při výrobě převodovek.
ZKL se loni dohodla s indickým investorem, se kterým připravuje projekt na výrobu ložisek pro indickou železnici. Část výroby bude zajištěna z indických zdrojů, zbývající výrobní díly budou z Česka.
V automobilovém průmyslu pokračuje ZKL ve vývoji trubek z hliníkových slitin určených pro chladicí systémy, například vozů Audi. Pro automobilku připravuje také komponenty pro novou prototypovou převodovku. Jde o významnou inovativní změnu ve výrobě automobilů. Nyní odborníci připravují podmínky pro zahájení sériové výroby.
ZKL dodává své výrobky do více než 70 zemí, momentálně se vrací do států bývalého Sovětského svazu. "Na celém světě je nastartován proces obnovy strojních zařízení a přebudovávání technologických základen. Stávající zařízení se mění za úspornější a účinnější, což souvisí i s ekologizací továren. To všechno generuje novou poptávku po inovativních ložiscích," uvedla firma.
ZKL patří mezi tradiční české strojírny, na tuzemském trhu s ložisky má pětačtyřicetiprocentní podíl. Kromě brněnské centrály firmě patří závod v Hanušovicích a strojírna v Klášterci nad Ohří. Firma zaměstnává 1150 lidí.