Nejlépe si loni vedl americký Chrysler, ve kterém má kontrolu italský Fiat, a jihokorejská automobilka Hyundai spolu se svojí dceřinou firmou Kia. Prodej Chrysleru a jihokorejských automobilek se zvýšil o 26 procent. Zhruba o 26 procent stoupl v USA prodej i největší evropské skupiny Volkswagen. Naopak vysoké ztráty postihly japonské automobilky Toyota Motor a Honda Motor kvůli výpadkům po březnovém zemětřesení, jejichž prodej se snížil o sedm procent.
Prodej aut je relativně světlým bodem ekonomiky od léta, protože spotřebitelé jsou nuceni nahrazovat vozy starší deseti let. Prodej aut je také považován za jeden z významných indikátorů výdajů spotřebitelů.
Listopad a prosinec byly nejsilnějšími měsíci v loňském roce a analytici očekávají, že růst prodeje bude pokračovat i v letošním roce, i když podle většiny velkých automobilek tempo růstu zpomalí. Prodej se má zvýšit o pět až devět procent na 13,5 milionu až 14 milionů vozů. Zůstane tak stále vzdálen svému vrcholu z roku 2005, kdy se prodalo kolem 17 milionu vozů, napsaly agentury AP a Reuters.