"Letos nás ovlivní přetrvávající nejisté vyhlídky evropské ekonomiky a nedůvěra trhů, která se odráží v prognózách automobilového průmyslu. Konkurence v segmentu malých vozů bude přitvrzovat," uvedl prezident společnosti Satoši Tačihara.
Automobilka kvůli velké konkurenci v kategorii malých vozů v únoru a březnu uvede na trh zmodernizované verze aut Peugeot 107, Citroën C1 a Toyota Aygo. Budou mít téměř stejné rozměry jako předchozí generace, ale nižší emise i spotřebu.
Nejprodávanějším modelem TPCA na domácím trhu byl loni Peugeot 107. Největší růst prodejů vykázal model Toyota Aygo, jehož prodeje v ČR vzrostly o 128 procent.
Předloni se výroba malých vozů v kolínské automobilce snížila o 11 procent na 295.000 aut. Výrobní kapacita firmy je 340.000 aut. TPCA v roce 2010 vykázala hrubý zisk 1,4 miliardy Kč, rok předtím měla profit před zdaněním 1,443 miliardy Kč. Tržby jí klesly o 14 procent na 44,7 miliardy korun. Loňské hospodářské výsledky firma zveřejní v březnu.