Letuška.cz: Tržby z prodeje letenek vloni vzrostly o 6 procent

06.01.2012 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Praha 6. ledna (ČTK) - Domácí prodejci letenek akreditovaní u mezinárodní asociace leteckých dopravců (IATA) prodali v loňském roce letenky za 9,6 miliardy korun. Proti předešlému roku jde o šestiprocentní nárůst. S odvoláním na statistiky IATA to dnes oznámil portál Letuška.cz, který se na prodej letenek specializuje.

"Nárůst prodejů činí noví zákazníci, kteří jednak přesedlali z autobusové nebo osobní dopravy při svých cestách za dovolenou po Evropě ke stále levnější letecké dopravě a jednak jde i o nárůst cest za byznysem," uvedl ředitel serveru a místopředseda IATA v Česku Josef Trejbal. Kvůli znatelnému snížení cen v letecké dopravě bude nárůst počtu prodaných letenek o něco vyšší než zmíněných šest procent, dodal.

Největšího meziročního nárůstu prodeje mezi aerolinkami působícími na českém trhu dosáhly podle Letušky České aerolinie s meziročním zvýšením objemu prodeje o 14,7 procenta. Druhé místo obsadil dopravce ze Spojených arabských emirátů - Emirates s 11 procenty, následován německou Lufthansou s osmiprocentním meziročním růstem.

IATA v Česku sdružuje na 80 akreditovaných agentur. Většinu prodeje letenek nicméně zprostředkovávají dva prodejci: portál Letuška.cz společnosti Asiana a brněnská Student Agency Radima Jančury.

Žebříček dopravců s největším meziročním růstem prodeje letenek: Pořadí dopravců meziroční nárůst prodeje v procentech 1. Czech Airlines 14,68 2. Emirates 11,06 3. Lufthansa 8,08 4. KLM 5,82 5. Air France 5,67 6. Aeroflot 5,11 7. Delta Airlines 5,03 8. British Airways 4,33 9. Korean Air 3,97 10.Austrian Airlines 3,76

Zdroj: Letuška.cz

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK