"Užití vozů na CNG si umíme představit i u ostatních typů aut. Tento počet je prozatímní, jsme limitováni malým množstvím čerpacích stanic," uvedl mluvčí. Teoreticky by podle něj firma mohla pořídit až 2900 vozů na CNG, ale až po vytvoření podmínek, především po dobudování sítě čerpacích míst. Auty na plyn naopak nechce nahrazovat například velké tahače, které přepravují zásilky mezi poštovními uzly.
Od využití pohonu na zemní plyn si slibuje především úsporu nákladů na pohonné hmoty. Proti současnosti by s auty na CNG mohla ušetřit až polovinu nákladů. "Podle modelového propočtu bychom při pětiletém provozu s maximálně možným stavem aut na CNG ušetřili minimálně 365 milionů Kč," dodal Mravinac.
Dalším hlediskem je pozitivní dopad na životní prostředí. Pošta sice dříve testovala v omezeném počtu i elektroauta, ale kvůli velmi malému počtu dobíjecích stanic se pro tento pohon zatím nerozhodla. Elektromobily jsou navíc dražší a mají nízkou kapacitu a životnost akumulátorů.
Loni pošta převzala 121 nových vozů Seat Ibiza ST a začala přebírat 350 dodávek Ford od společnosti Antonína Charouze.