Rozvojové země se mají na celkových tržbách v letošním roce podílet 46 procenty. Ještě před čtyřmi lety jejich podíl činil 37 procent. Prodej v Číně a dalších rozvíjejících se zemích Asie, Latinské Ameriky a střední a východní Evropy silně roste díky rozvíjející se střední třídě. Naopak prodej v USA, Japonsku a západní Evropě stagnuje, protože spotřebitelé zde kvůli ekonomické situace spíše šetří.
Výzkumná společnost NPD Group dodala, že prodej spotřební elektroniky v USA před vánočními svátky klesl o 5,9 procenta. Příjmy za pět týdnů do 24. prosince činily 9,5 miliardy USD. Prodej videokamer se propadl o 43 procent, digitálních rámečků na fotografie o 38 procent a zařízení GPS o 33 procent. Prodej osobních počítačů a televizorů klesl jen o čtyři procenta, a to díky zájmu o televizory s úhlopříčkou 50 palců, tedy 127 centimetrů, napsala agentura AP.