Trh s ojetými vozy se rychle zotavil z předešlého útlumu a společnost těžila z oživení spotřebitelské důvěry vůči financování při koupi vozu na úvěr. Oba tyto trendy se odrazily na zlepšené prodejní dynamice skupiny v průběhu roku 2011," uvedla šéfka komunikace Dana Pavlousková.
Výsledky posledních měsíců roku 2011 podle Pavlouskové zároveň ukazují na prozatímní absenci konkrétních náznaků, že by současná nejistota ohledně budoucího ekonomického vývoje ovlivňovala spotřebitelskou poptávku na trhu s ojetými vozy. Přestože je prosinec tradičně sezonně slabším obdobím, prodeje stouply téměř o pětinu v porovnání se stejným obdobím roku 2010. V listopadu rostly polovičním tempem.
V České republice skupina zvýšila prodej o 13,5 procenta na 32.936 vozů, na Slovensku rostla o 10,3 procenta na 11.592 aut. Zároveň prodala 300 vozů ve své nové pobočce v Rusku, kterou otevřela loni v září, prodala 300 vozů. Tahouny regionálních prodejů byly v roce 2011 jako obvykle Praha, Brno a Ostrava za Českou republiku, následovány pobočkami v Bratislavě, Košicích a Žilině na Slovensku.
Vzrostl také zájem o nákup aut na úvěr nebo leasing. Podíl vozů nakoupených tímto způsobem se loni zvýšil o čtyři procentní body na 43,5 procenta.
V průběhu prvních dvou čtvrtletí roku 2012 má Společnost v Česku v plánu otevřít další dvě až tři nové pobočky, od kterých očekává podporu růstu prodeje celé skupiny v letošním roce.
AAA Auto má v současnosti 27 poboček v ČR, na Slovensku a v Rusku. Předběžné konsolidované hospodářské výsledky za rok 2011 firma oznámí 29. března.
jsa mol