Automobilka chce do roku 2018 zvednout roční prodej na 1,5 milionu aut. Rozšíří kvůli tomu výrobu v několik závodech. V polovině roku bude rozšířen závod v Mladé Boleslavi, kde budou z linek sjíždět vozy Octavia a Fabia. Plánuje tam také výrobu nového modelu s pracovním názvem A-Entry. Automobilka bude nově vyrábět vůz Yeti v ruském Nižním Novgorodu. V Číně plánuje rozšíření dvou závodů koncernu Volkswagen za 14 miliard eur. V Číně se dosud vyráběly modely Octavia, Fabia a Superb, v roce 2013 přibude i model Yeti.
Loni se prodalo nejvíc modelů Octavia (372.900), jejich prodej meziročně vzrostl o 16,9 procenta. Nejvyšší nárůst prodeje automobilka zaznamenala u auta Yeti, a to o 33,7 procenta na 70.300 vozů. Zvýšily se i prodeje Fabií o 16,5 procenta na 266.800 aut a Superbů o 18,1 procenta na 116.700 aut. Nové prodejní rekordy Škoda zaznamenala na trzích v Rusku, kde prodala přes 74.000 aut. Bylo to meziročně o 62,5 procenta více. V Číně prodejní výsledky vzrostly o 21,9 procenta na 220.100 vozů.
Prodeje se za loňský rok zvýšily o 18,9 procenta i ve střední a východní Evropě, kde si zájemci koupili přes 231.000 vozidel. "Zatímco světový trh v roce 2011 vzrostl o 5,1 procenta na necelých 62 milionů vozů, zlepšila se Škoda nadprůměrně o 15,3 procenta," dodal Baláž. Automobilka podle něj zvýšila svůj podíl o 1,4 procenta na světovém trhu.
Škoda loni představila dva nové modely - Rapid a Citigo. Model Citigo by měl konkurovat na trhu malých vozidel. Limuzínu Rapid společnost zatím prodává v Indii, podobu pro evropský trh představí v druhé polovině roku.
Škoda Auto za první tři čtvrtletí loňského roku meziročně zdvojnásobila zisk před zdaněním na 588 milionů eur (14,6 miliardy Kč). Provozní zisk společnosti v prvních třech čtvrtletích roku vzrostl o více než 83 procent na 575 milionů eur (14,3 miliardy Kč). Tržby automobilky meziročně vzrostly o pětinu na 7,6 miliardy eur (188,7 miliard Kč). Hospodářské výsledky za celý loňský rok firma teprve zveřejní.
mar jpt