Brněnská Student Agency majitele Radima Jančury začala s provizním prodejem zájezdů prostřednictvím Dovolené.cz v květnu 2010. Za tuto dobu se společnost vypracovala na přední pozici trhu internetového prodeje zájezdů. Její největší konkurent, společnost Invia.cz, dosáhla za loňský rok podle předběžných odhadů obratu 1,76 miliardy korun.
Podle Sedlmajerové stojí za úspěšným růstem prodeje propojení s ostatními divizemi společnosti Student Agency, které umožní klientům získat zajímavé bonusy k nakoupeným zájezdům. Jde například o bezplatnou dopravu žlutými autobusy na letiště v Praze a ve Vídni a příspěvek společnosti na parkování na dalších nejvyužívanějších letištích. Těchto bonusů využívá zhruba polovina zákazníků, dodala Sedlmajerová.
Dovolená.cz vloni uzavřela zhruba 24.000 smluv a zprostředkovala dovolenou pro přibližně 62.000 zákazníků, řekl produktový manažer agentury Petr Pěcha. Z Blízkých moří se mezi českými zákazníky nejvíce těšilo zájmu Řecko, Turecko a Španělsko, mezi exotickými zájezdy zvítězila Dominikánská republika následovaná Kubou a tradičně silným Thajskem. Podle agentury si ve srovnání s loňským rokem Češi dopřávali více zájezdů a létali dále. Odrazilo se to i na průměrné ceně 33.355 korun za uzavřenou smlouvu.
V roce 2012 společnost očekává pokračování růstu obratu zhruba o třetinu, uvedla Sedlmajerová. Postupně by se měl převracet i podíl prodaných zájezdů mezi českými a německými cestovními kancelářemi, jejichž zájezdy Dovolená.cz nabízí. V roce 2010 se poměr pohyboval na 65 procentech ve prospěch německých CK, vloni se prý podíl zájezdů českých a německých cestovních kanceláří prakticky vyrovnal.