"Lidé při rozhodování o úvěru někdy zjistí, že je daný produkt dražší, než se původně zdálo, protože nebyly jasně nebo vůbec uvedeny důležité informace," řekl k výsledkům šetření eurokomisř pro spotřebitele John Dalli.
Podle něj není někdy úvěry snadné pochopit. Je tak nezbytné, aby provozovatelé poskytovali spotřebitelům dostatečné a správné informace. "Úkolem komise je zajistit spolu s vnitrostátními orgány, aby tato povinnost byla dodržována," dodal Dalli.
Úřady v zemích EU, na Islandu a v Norsku prošetřily během akce loni v září celkem 562 internetových stránek, které spotřebitelské úvěry nabízejí. Ve 393 případech byla zjištěna různá pochybení, u 380 z nich budou provedeny další prověrky.
Mezi hlavními problémy, které dnes Evropská komise zmínila před novináři, jsou například zavádějící prezentace nákladů. Problém v tomto směru byl zaznamenán u zhruba pětiny kontrolovaných webů. U 233 stránek, tedy zhruba 43 procent všech kontrolovaných, zase nebyly poskytnuty jasné informace o různých složkách celkových nákladů, například o úrokových sazbách. U téměř poloviny webů zase v reklamách chyběly některé informace, které by tam podle unijních předpisů být měly.