Mezi několik staveb na D3 rozdělí ŘSD celkem 4,1 miliardy korun. Nejvýznamnější z nich je pokračování budování úseku Tábor-Soběslav a navazujícího Soběslav-Veselí nad Lužnicí. Na rychlostní obchvat kolem Prahy připadne 2,9 miliardy korun, z toho nejvíc spolkne úsek D1-Vestec. Na pokračování dostavby dálnice D8 plánuje ŘSD letos 1,6 miliardy a na ostravskou D47 zhruba 1,5 miliardy korun.
Dodavateli elektronického mýtného systému letos fond dopravy plánuje vyplatit neinvestiční prostředky za 2,2 miliardy korun, dalších více než 300 milionů na investice a 171 milionů na běžný provoz.
Ředitelství letos slibuje zprovoznění šestikilometrového úseku na D47 Bohumín-státní hranice s Polskem, úseku Lovosice-Bílinka na D8, dokončení části R6 Nové Sedlo-Sokolov nebo dokončení modernizace části D1 u Prahy. Počet nově otevřených kilometrů na tuzemských rychlostních komunikacích by se měl proti loňským 11 km více než zdvojnásobit. Celkově tak bude v Česku přes 1200 km rychlostních silnic a dálnic.