"Jako technik mohu odpovědně říct, že ty mosty jsou ve stoprocentním stavu, co se týká zatěžitelnosti i rychlosti. Drobné vady a nedodělky, které máme reklamovány a které řešíme, nemají žádný vliv na únosnost ani na rychlost na těchto mostech," řekl dnes novinářům v Ostravě ředitel oblasti Morava Eurovie CS Ján Špaňo.
Podle experta pro mostní konstrukce Jiřího Stráského není důvod k tomu, aby se po mostech jezdilo pomaleji. "Jestliže je most špatný, tak se má snížit jeho zatížení, a ne rychlost pojezdu, protože uškodit by mu mohlo zatížení," řekl.
Spor o vady na dálnici vypukl koncem listopadu, kdy ŘSD na poškozených úsecích nechalo provést kontrolní vrty. Podle státní společnosti dokládají, že Eurovia nedodržela domluvený postup stavby. To Eurovia odmítá.
Problematický úsek dálnice D47 u Ostravy v délce zhruba osm kilometrů postavilo za 4,5 miliardy korun konsorcium firem v čele se společností ODS-Dopravní stavby Ostrava, kterou později převzala stavební firma Eurovia CS. Jezdí se po něm od prosince 2007. Moravskoslezská D47 se začala budovat v roce 2004, nyní se stavba blíží ke konci. Zbývá dobudovat poslední úsek mezi Bohumínem a hranicemi s Polskem.
Vlastimil Vyplel dr