"Ztráta bude téměř poloviční, výsledek je lepší než jsme plánovali. Podařily se některé věci, které jsme nepředpokládali," uvedl Kuliš. Podle něj nejde o změnu trendu ve veletržním sektoru, ale o finanční operace, jejichž podstatu blíže neupřesnil.
Veletrhy Brno snížily ztrátu oproti plánům už za rok 2010. Původně počítaly s tím, že prodělají až 120 milionů, nakonec prodělaly před zdaněním 82,5 milionu korun. Rok 2010 byl pro firmu jeden z nejobtížnějších. V jejím podnikání se plně projevily důsledky celosvětové hospodářské recese a úspory firem v marketingu.
Tento trend se projevuje i na některých akcích, které firma pořádala loni. Veletrhy například zrušily výstavu pohřebnictví Venia, protože o ni nebyl zájem. Kdysi velmi oblíbený veletrh informačních technologií Invex skončil už v roce 2008. Následovalo jej odborné Invex Forum, které loni z kalendáře veletržních akcí také vypadlo. Předloni Veletrhy zrušily výstavu spotřební techniky Digitex a fotografické techniky Interkamera.
Některé jiné tradiční výstavní akce změnily svou podobu. Příkladem je vinařský Vinex, který byl loni pouze degustační akcí. Návštěvnost naopak loni vzrostla u největší veletržní události sezony, kterou je každoročně Mezinárodní strojírenský veletrh. V roce 2011 byl veletrh vyprodán, přijelo na něj kolem 1600 firem, což je o deset procent meziročně více.
Veletrhy Brno hledají za zrušené projekty náhradu. Na letošní rok připravily několik nových akcí. Dvě se budou týkat finančních služeb, další povodní. První z nich se uskuteční na jaře. V březnu se na brněnské výstaviště sjedou zájemci o franšízy. Dalším novým projektem bude veletrh Moje peníze. Lidé mají prostřednictvím této akce získat lepší přehled například v nabídce bankovních ústavů. Akce má poskytnout lidem prostor v orientaci v oblasti osobních investic a dalších finančních služeb.