"Modernizace neřeší historickou budovu. Ta je stále blíže nespecifikovaná," uvedl Hájek.
Sešlý nádražní objekt měl být původně zbourán, jeho zastánci ze sdružení Nádraží nedáme! však dosáhli toho, že byl prohlášen kulturní památkou. Projekt na úpravu koridoru počítá kromě nového silničního napojení areálu a nových kolejí a trakčního vedení s výstavbou nových budov pro odbavení cestujících a drážní technologie, což sdružení odmítá jako zbytečné a navíc nevzhledné řešení. Nádražní budova v Ústí stojí poměrně atypicky uprostřed kolejiště. Stavba vznikla v 19. století podle návrhu architekta Rudolfa Freye. Budova na půdorysu H s kamennými římsami je postavená z režného zdiva, horní podlaží jsou z méně obvyklého hrázděného zdiva.
Využitím a financováním oprav staré nádražní budovy se zabývá meziresortní komise.
Sdružení Nádraží nedáme! nechalo vloni zpracovat stavební průzkum starého nádraží. Podle něj je v dobrém stavu a mělo by se opravit, aby budova mohla sloužit původnímu účelu.