Modernizace trati v Ústí n. O. se starým nádražím stále nepočítá

16.01.2012 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Ústí nad Orlicí 16. ledna (ČTK) - Dlouho odkládaná modernizace železničního uzlu Ústí nad Orlicí na mezinárodním železničním koridoru má stavební povolení. Pokud nabude právní moci, bude moci Správa železniční dopravní cesty vypsat tendr na dodavatele stavby zhruba za dvě miliardy korun, v rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury jsou peníze na výstavbu až do roku 2014. Projekt počítá i s novou odbavovací budovou, objekt starého nádraží, o jehož zachování se vedly vleklé spory, se v něm neobjevuje, řekl novinářům starosta Petr Hájek (Sdružení Oušťáci).

"Modernizace neřeší historickou budovu. Ta je stále blíže nespecifikovaná," uvedl Hájek.

Sešlý nádražní objekt měl být původně zbourán, jeho zastánci ze sdružení Nádraží nedáme! však dosáhli toho, že byl prohlášen kulturní památkou. Projekt na úpravu koridoru počítá kromě nového silničního napojení areálu a nových kolejí a trakčního vedení s výstavbou nových budov pro odbavení cestujících a drážní technologie, což sdružení odmítá jako zbytečné a navíc nevzhledné řešení. Nádražní budova v Ústí stojí poměrně atypicky uprostřed kolejiště. Stavba vznikla v 19. století podle návrhu architekta Rudolfa Freye. Budova na půdorysu H s kamennými římsami je postavená z režného zdiva, horní podlaží jsou z méně obvyklého hrázděného zdiva.

Využitím a financováním oprav staré nádražní budovy se zabývá meziresortní komise.

Sdružení Nádraží nedáme! nechalo vloni zpracovat stavební průzkum starého nádraží. Podle něj je v dobrém stavu a mělo by se opravit, aby budova mohla sloužit původnímu účelu.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK