Do projektu se hned od začátku zapojí sedm vydavatelských domů, které vlastní 14 mediálních značek a on-line publikací. Podle britského portálu Journalism, který s některými slovinskými vydavateli hovořil, bude většina médií zpočátku asi dost opatrná a zaměří se na osvětu. Tedy na vysvětlení, v čem je placený přístup pro uživatele přínosnější.
"Budeme velmi dbát na to, jaký obsah nabídneme platícím uživatelům a jak pro ně budeme vytvářet přidanou hodnotu," podotýká manažerka nejčtenějšího slovinského deníku Delo Estera Poljaková. Lidé, kteří zpravodajské portály navštěvují nahodile, budou mít nějaký čas možnost navštěvovat je i nadále zdarma, později ale budou muset rovněž platit.
Lidé, kteří budou chtít užívat on-line obsah, si budou moci vybrat z několika verzí předplatného. Měsíc přístupu bude stát 4,89 eura (kolem 125 Kč), roční předplatné vyjde na 48,90 eura (asi 1250 Kč). Bude možné si ale koupit předplatné i na týden, a to za 1,99 eura (asi 51 Kč).
Za poplatek ale bude možné volně se pohybovat mezi weby všech účastníků. Po jednom přihlášení tak bude uživatel moci číst obsah hned několika novin a dalších elektronických médií, které se projektu účastní.
Šéfredaktoři většinou zdůrazňují, že po zpoplatnění obsahu se budou moci věnovat exkluzivním materiálům, redakčním komentářům, rozhovorům a dalšímu zpravodajství, které je náročnější na produkci. "Důraz bude na exkluzivitu a přidanou hodnotu pro náročné a loajální uživatele, kteří mají zájem také o hlubší analýzy," dodává Poljaková.
Ve Slovinsku je podle informací Piano Media zhruba 1,3 milionu uživatelů internetu, což je asi 65 procent populace. Podíl těch, kteří využívají internet ke čtení zpravodajství, se pohybuje kolem 51 procent. Slovinci ale budou platit za přístup k placenému obsahu víc než Slováci. Ti platí za týden 0,99 eura (asi 25 Kč), za měsíc 2,90 eura (asi 74 Kč) a za rok 29 eur (zhruba 742 Kč).
Na Slovensku se do projektu Piano zapojily zpravodajské portály deníků Hospodárske noviny, Pravda, Sme a Šport, dále týdeník Týždeň, komerční televize Joj, počítačový magazín PC Revue, portál o médiích Mediálne.sk a zábavní portál MeeToo.sk. Web nejčtenějšího slovenského listu Nový čas ale do projektu nevstoupil.
Společnost Piano Media založil Tomáš Bella, což je bývalý šéfredaktor internetového portálu Sme Online. O peníze, které uživatelé zaplatí na předplatném, se zpravodajské weby dělí. Čtyřicet procent dostane web, kde si čtenář koupil předplatné do systému Piano. Třicet procent jde portálu, kde čtenář tráví čas, zbylých 30 procent dostane Piano Media.