Modernizace brněnské dálnice D1 je podle ministerstva natolik potřebná, že je prý nezbytné, aby ji vládní zmocněnec zastřešoval. O funkci by podle návrhu měli přijít zmocněnec pro stavbu R43 a R52 Milan Venclík, Jan Zborník odpovědný za výstavbu rychlostní silnice R6, František Kopecký odpovědný za silnice I/11 a I/57 a zmocněnec pro výstavbu silnic I/19 a I/20 Miroslav Jaroš. Ivo Toman, který se stal náměstkem ministra dopravy, se funkce zmocněnce pro R35 v roce 2010 vzdal.
Většině zmocněnců vláda v roce 2010 výkon činnosti kvůli snížení finančních prostředků pro rozpočet Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI) pozastavila. V současné době je ve výkonu funkce zmocněnce vlády z navrhovaných jen František Kopecký pro silnice Moravskoslezského kraje. U něj se rovněž na základě kontroly činnosti ukazuje tato funkce jako nadbytečná stejně jako u ostatních, kterým byl výkon funkce pozastaven, uvedlo ministerstvo dopravy.
Podle úřadu jsou funkce zmocněnců vlády duplicitní, protože obdobné odborníky zaměstnává přímo Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), které se výstavbou komunikací zabývá.