O funkci přijdou zmocněnec pro stavbu R43 a R52 Milan Venclík, Jan Zborník odpovědný za výstavbu rychlostní silnice R6, František Kopecký odpovědný za silnice I/11 a I/57 a zmocněnec pro výstavbu silnic I/19 a I/20 Miroslav Jaroš. Ivo Toman, který se stal náměstkem ministra dopravy, se funkce zmocněnce pro R35 v roce 2010 vzdal. Naopak modernizace brněnské dálnice D1 je podle ministerstva dopravy natolik potřebná, že je prý nezbytné, aby ji vládní zmocněnec nadále zastřešoval.
"Vláda shledala, že nemá význam pokračovat v tomto mechanismu. Je to rozhodnutí, které považuji za správné," uvedl Nečas, podle kterého model vládních zmocněnců byl překonán. "Ve své době sociálnědemokratické vlády dokonce zřizovaly pro jednotlivé regiony, například pro Moravskoslezský kraj, zmocněnce, kteří se ale moc neosvědčili," uvedl Nečas.
Většině zmocněnců vláda v roce 2010 výkon činnosti kvůli snížení finančních prostředků pro rozpočet Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI) pozastavila. V současné době je ve výkonu funkce zmocněnce vlády z navrhovaných jen František Kopecký pro silnice Moravskoslezského kraje. U něj se rovněž na základě kontroly činnosti ukazuje tato funkce jako nadbytečná stejně jako u ostatních, kterým byl výkon funkce pozastaven, uvedlo ministerstvo dopravy.
Podle úřadu jsou funkce zmocněnců vlády duplicitní, protože obdobné odborníky zaměstnává přímo Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), které se výstavbou komunikací zabývá.