Zisk 93 milionů korun pochází z poskytování přepravních služeb, například prodeje jízdenek. "Ziskovost hospodaření si udržují i dceřiné společnosti, zejména ČD Cargo. Ztrátu vykazují pouze ČD Reality, jejichž činnost je utlumována," píše se v materiálu.
České dráhy odmítly údaje komentovat. "Podrobné informace o hospodaření ČD za rok 2011 zveřejníme po povinném nezávislém auditu v průběhu března až dubna společně s Výroční zprávou Skupiny České dráhy," uvedl Radek Joklík z tiskového odboru dopravce.
V prvním pololetí dráhy hospodařily se ziskem 26 milionů korun, což bylo meziročně o pět milionů více. Drahám tehdy rovněž vzrostl provozní zisk před zdaněním (EBITDA) o 73 milionů korun na zhruba jednu miliardu korun. Tržby z osobní přepravy vzrostly o 230 milionů korun.
České dráhy se po oddělení nákladního dopravce dostaly s hospodařením do zisku teprve předloni, kdy konečný zisk dosáhl devíti milionů korun. Podle dopravce to společnost dokázala kvůli úsporám v oblasti režijních a osobních nákladů při současném růstu tržeb. Náklady drah v roce 2010 stagnovaly na 29,2 miliardy Kč. Tržby za přepravu cestujících bez doplňkových služeb meziročně vzrostly o téměř 170 milionů korun na 5,9 miliardy Kč, což vedení drah připisovalo zastavenému úbytku cestujících a většímu zájmu o cesty na delší vzdálenosti.
Společnost denně vypraví více než 7000 spojů a zaměstnává zhruba 26.000 lidí.