Vítěze soutěže zveřejnil DPP teprve tento týden v registru veřejných zakázek, i když smlouva byla uzavřena už v červenci, upozornil deník. Podle MfD jde o zhruba stovku zejména nákladních aut, která DPP vlastnil a která firmě zajišťovala dopravu například při rekonstrukci tramvajových tratí.
Podle mluvčí DPP Ilony Vysoudilové si zadávací dokumentaci vyzvedly celkem čtyři firmy. Nabídku ale podala nakonec jediná Karir.CZ. V tom nevidí DPP problém. "Pro zadavatele je rozhodující a podstatné, zda vítězný uchazeč plní smluvní podmínky spolupráce," řekla MfD Vysoudilová.
Jediný soutěžící je přitom u veřejných zakázek velmi často známkou tohoto, že může být soutěž vypsána někomu na míru. Firma Karir.CZ podle poslední zveřejněné účetní uzávěrky za rok 2009 měla tržby jen 24.000 korun. Firma spadá pod společnost Kar Group, která se stará především o servis nákladních vozidel a autobusů, má 18 servisních středisek po celé republice. Group měla loni obrat kolem 60 milionů korun.
Jednatel firmy Luboš Cekr se na dotaz MfD k zakázce nevyjádřil. A další odpovědi na otázky týkající se této zakázky a zadávací dokumentace k soutěži nedostal deník ani od DPP.
Vyvádění některých činností z DPP na externí firmy za účelem údajné úspory začalo za éry vedení Martina Dvořáka. Městská společnost se například zbavila údržby souprav metra na linkách A a B. Tu převzal Škoda Transportation, která soupravy pro DPP i vyrobila. DPP chce stejně vyvést i zakázku na servis tramvají, proti jsou však odboráři. Zatím je zakázka zastavena, i když podle původních plánů měla být vyvedena už od ledna.
Odborářům se vyvádění některých činnosti z DPP na externí firmy dlouhodobě nelíbí. "Žádný způsob takového outsourcingu se nám opravdu nezamlouvá," řekl DPP předseda Nezávislých odborů Ondřej Schneider. Jeho kolega z odborové organizace Elektrické dráhy Petr Slanina mluví o zakázce na vnitropodnikovou dopravu velmi kriticky. "Nebál bych se to nazvat klasickým tunelem. Jsou s tím jen velké problémy," řekl deníku.