"Proces ukončování letů v rámci severojižní větve urychlilo arabské jaro," uvedl Marek s tím, že už v loňském roce společnost přestala létat do Damašku a Káhiry. Letos aerolinie ukončí lety rovněž do libanonského Bejrútu. V severní Evropě aerolinie ukončí pravidelné spojení do Osla, kvůli propadu poptávky skončí i Atény, uvedl Marek.
Podle prezidenta ČSA Philippe Moreelse sice koncentrace rozvoje společnosti výhradně na Rusko může být riziková, nicméně se v současné situaci jeví jako jediná možnost. "Koncentrovat naší aktivitu do západní Evropy by bylo ještě horší, protože to je garantovaně ztrátové," řekl Moreels.
Výhodou na ruském trhu je omezený počet dopravců, kteří mají na provozování spojení licence, a zároveň skutečnost, že jsou zde ČSA dobře zavedenou společností. Podle Marka v Rusku například stále platí, že jsou ČSA dopravcem první volby hned po Aeroflotu, kdežto v západní Evropě jsou víceméně neznámé.
ČSA navýší lety do Baku o dvě týdenní frekvence, jeden let týdně navíc přidají do Taškentu a Almaty. O pět letů týdně na celkových 29 dopravce posílí spojení z Prahy do Moskvy, jednu frekvenci do Moskvy navíc v letním řádu ČSA otevřou i z Karlových Varů.
České Aerolinie v současnosti zaměstnávají zhruba 1500 lidí a provozují flotilu 15 airbusů a pěti boeingů. Boeingů se nicméně chtějí v dohledné době zbavit a provozovat výhradně jeden typ dopravních letadel.