CCB: Počet dotazů o prověření žadatelů o úvěr loni opět stoupl

20.01.2012 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Praha 20. ledna (ČTK) - Se zvyšujícím se počtem půjček roste také zájem bank a nebankovních institucí, například leasingových společností, o prověření žadatelů o úvěr. Počet dotazů do Bankovního a Nebankovního registru klientských informací stoupl v loňském roce na 15,6 milionu z 15,3 milionu v předchozím roce. V roce 2007 to přitom bylo 2,1 milionu dotazů. Informuje dnes o tom server Týden.cz s odvoláním na údaje společnosti CCB - Czech Credit Bureau, která oba registry provozuje.

Ve srovnání s lety 2009 a 2010 tempo růstu počtu dotazů do registrů ale polevilo. Podle mluvčí společnosti CCB Czech Credit Bureau Luďky Raimondové to není ale tím, že by banky zmírnily svůj zájem o finanční zdraví svých klientů. "Banky a finanční instituce mají pro své kvalifikované rozhodování možnost nejen se dotázat na konkrétního klienta, ale zároveň mají možnost využít i informace, které dostávají na základě aktivního monitoringu stávajícího portfolia klientů," uvedla Raimondová.

Rostoucí tendenci má i počet lidí, kteří mají alespoň jeden zápis v některém z registrů. Podle mluvčí jich na konci loňského roku bylo více než 5,4 milionu, což je zhruba o 300.000 osob více než na konci roku 2010.

Zvyšuje se i počet smluv v obou registrech vedených úvěrů. "Na konci roku 2011 jsme v Bankovním a Nebankovním registru klientských informací evidovali celkem více než 17 milionů úvěrových kontraktů, v roce 2010 to bylo více než 16,5 milionů kontraktů," sdělila serveru Raimondová. Podle ní až 70 procent všech dotazů tvoří dotazy bank a leasingových společností na potenciální nové klienty.

Dotazující instituce přitom za dotazy platí až stovky milionů. Podle mluvčí se finanční hodnota dotazů členů registrů pohybuje v desítkách korun. Podle serveru tak loňských 15,6 milionu dotazů přišlo tuzemské banky a leasingové společnosti minimálně na několik set milionů korun.

Jak finanční instituce prověřují své klienty: rok 2007 2008 2009 2010 2011 počet dotazů (v milionech) 2,1 3,1 11,1 15,3 15,6

Zdroj: Bankovní a Nebankovní registr klientských informací

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK