"Uvedený počet reklamací je oproti ostatním stavbám podobné délky vysoce nadprůměrný," uvedlo ŘSD. Stát za úsek dlouhý 8,5 kilometrů utratil celkem 4,3 miliardy korun. Nedlouho po uvedení úseku dálnice do provozu se povrch vozovky zvlnil, což je prý podle ŘSD důsledek použití nevhodného materiálu, takzvaného studeného odvalu, na stavbu tělesa dálnice. ŘSD v rámci reklamačního řízení požaduje opravu po společnosti Eurovia CS, která převzala dodavetele této komunikace, stavební firmu ODS-Dopravní stavby Ostrava. Eurovia pochybení odmítá, použitý materiál si prý vyžádalo ŘSD.
Společnost Eurovia rovněž odmítla kritiku ŘSD kvůli stavu mostů na D47 u Ostravy. Ředitelství tvrdí, že tři z mostů jsou po pěti letech ve stavu, který odpovídá konci jejich životnosti, a další dva mají menší závady. Firma proti tomu tvrdí, že mosty se propadají kvůli poddolovanému podloží a že byly pro postupné sedání projektovány.
Problematický úsek je v provozu od prosince 2007. Severomoravská D47 se začala budovat v roce 2004, nyní se stavba blíží ke svému konci. Zbývá dobudovat poslední úsek mezi Bohumínem a hranicemi s Polskem.