„Tento vývoj je výrazem naší růstové strategie. V příštích letech chceme výrazně přidat a zvýšit celosvětové prodeje na minimálně 1,5 milionu vozů za rok. Abychom tohoto cíle dosáhli, potřebujeme silný tým, v němž bude každá pozice správně obsazena," uvedl člen představenstva Škoda Bohdan Wojnar.
Loňských více než 21.000 uchazečů z 24 zemí o práci v automobilce svědčí podle Baláže o atraktivitě firmy pro externí zájemce. Získávání nových pracovníků se snaží společnost podpořit i prostřednictvím sociální sítě Facebook. V rámci péče o personál se loni konalo téměř 3600 odborných kurzů, jež navštívilo 80.000 účastníků. Ve firemním odborném učilišti a na vysoké škole si automobilka připravuje 1800 mladých talentů, dodal Baláž.
V letošním roce plánuje podle mluvčího společnost další posílení investic a činnosti v domácích závodech. Kolik nových zaměstnanců letos automobilka přijme, není zatím jasné, výsledek závisí zejména na poptávce po osobních vozech, na vývoji globálního hospodářství a dalších faktorech, upřesnil Baláž.
Škoda Auto se jako významný zaměstnavatel rozhodující měrou podílí na relativně nízké míře nezaměstnanosti v okrese Mladá Boleslav, která na konci roku 2011 byla podle statistických údajů 4,6 procenta. Míra nezaměstnanosti v celé republice byla na konci loňského roku 8,6 procenta.
jun dr