Server uvedl, že ještě v roce 2010 znalci stanovili cenu firmy Holidays Czech Airlines na 181 milionů korun. Podle Lagronové je rozdíl daný tím, že posudek za rok 2010 vznikal k jiným účelům a firma se mezitím také zvětšila a uzavřela nové smlouvy. "Teď se posudek dělal už jako na samostatnou a již fungující dceřinou společnost s vyšším počtem letadel, větším počtem zákazníků a již jasnějším ekonomickým potenciálem," řekla serveru mluvčí.
Holidays Czech Airlines se zaměřují na nepravidelnou charterovou dopravu. Od jarního letového řádu má společnost převzít kvůli úsporám i provoz sedmi turbovrtulových letadel ATR z flotily ČSA. Proti tomu protestovali na začátku prosince piloti.
Piloti ČSA uzavřeli v prosinci s Českým aeroholdingem memorandum o porozumění, přičemž se dohodli na přechodu stovky pilotů ČSA do dceřiné společnosti Holidays Czech Airlines. Podle serveru je důvodem snaha ušetřit. Platové podmínky v Holidays totiž více odpovídají počtu nalétaných hodin, zatímco v ČSA tvoří větší část platu fixní složka.
ČSA dostaly už v závěru roku 778 milionů korun za své dceřiné společnosti Czech Airlines Handling a CSA Services. Ještě do konce dubna dostanou další stamiliony za údržbu letadel ve firmě Czech Airlines Technics, podle posledního posudku by mohlo jít o částku 400 milionů korun. Aeroholding platí zatím ČSA za dceřiné firmy z vlastních zdrojů, tedy hlavně ze zisků Letiště Praha, napsal iDnes.cz.