Zisk výrazně zaostal za odhady analytiků dotazovaných agenturou Reuters, kteří čekali zisk až 81,2 miliardy JPY. Čistý zisk se za tři měsíce do konce prosince snížil o 41 procent na 47,7 miliardy JPY. Honda měla z místních automobilek největší problémy s dodávkami po loňském zemětřesení i po thajských povodních.
Výroba aut Hondy za celý kalendářní rok klesla o pětinu na 2,909 milionu vozů. Poprvé za osm let se tak propadla pod tři miliony. Všechny přední japonské automobilky, s výjimkou Nissanu, loni vyrobily méně aut, jejich pokles však byl mnohem nižší než v případě Hondy.
Za celý fiskální rok do konce března Honda očekává snížení provozního zisku o 65 procent na 200 miliard jenů. V srpnu firma odhadovala, že její zisk bude činit 270 miliard jenů, pak však zrušila svůj výhled a odmítla další prognózu zveřejnit, protože nevěděla, kdy bude obnovena výroba v Thajsku. Analytici dotazovaní agenturou Reuters očekávají zisk 283 miliard jenů.
Čistý zisk se má za celý rok snížit o 60 procent na 215 miliard jenů. Výsledky zahrnují i zisk z Číny. Honda je známá také výrobou motocyklů a má silnou finanční divizi.
Honda je první z japonských automobilek, která zveřejnila výsledky hospodaření. Akciím automobilky se ale letos daří dobře, lépe než celému sektoru. Díky stabilnímu oživování výroby v posledních měsících roku se investoři zaměřili na očekávaný růst prodeje. Akcie Hondy od počátku letošního roku vzrostly o 14,2 procenta, tokijský index automobilového sektoru posílil jen o 8,9 procenta.