Prazdroj loni zvýšil vývoz piva na rekordních 889.000 hektolitrů

31.01.2012 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Plzeň 31. ledna (ČTK) - Rekord ve vývozu piva zaznamenal loni Plzeňský Prazdroj. Na zahraničních trhy směřovalo z Česka 889.000 hektolitrů piva, meziročně šlo o více než šestiprocentní nárůst. Největší český pivovar vyvezl do více než 50 zemí rekordních 685.000 hektolitrů prémiového ležáku Pilsner Urquell, meziročně o více než tři procenta více. ČTK to řekl mluvčí Plzeňského Prazdroje Jiří Mareček. Celkový prodej piva za předchozí rok zveřejňuje každoročně pivovar na počátku února.

"I přes složité ekonomické podmínky se dobře vyvíjely prodeje na zavedených trzích, jako jsou Velká Británie, Slovensko, Německo nebo Maďarsko. Zajímavě rostl odbyt českého piva také v asijských zemích. Ležák Pilsner Urquell se loni nově představil v Brazílii, Makedonii, Nizozemských Antilách a na Tchaj-wanu," uvedl mluvčí.

Pilsneru Urquell se dařilo hlavně v zemích s tradičně větším odbytem, jako je Slovensko, Kanada a Maďarsko, kde se prodeje zvýšily o jednotky procent. Oproti předloňsku vyvezl pivovar o téměř 40 procent více plzeňského ležáku do Austrálie. Nárůst o desítky procent zaznamenal také export do Izraele, Vietnamu nebo Koreje. V Jižní Koreji výrazně narostl také prodej značky Gambrinus. "Té se nově podařilo proniknout do Ázerbájdžánu, Velkopopovickému Kozlu na Kypr. Speciál Master se dostal do Norska, na Ukrajinu a na Slovensko," uvedl Mareček.

"Narůstající zájem o Pilsner Urquell v zahraničí náš těší a je důkazem toho, že jeho unikátní a nezaměnitelná chuť si ve světě nachází stále více příznivců. Jsme rádi, že je plzeňský ležák stále žádanějším nejenom v Evropě, ale také v daleké Asii či Austrálii," uvedl generální ředitel Plzeňského Prazdroje Doug Brodman. Rostoucí odbyt v asijských zemích, například ve Vietnamu, Jižní Koreji a na Tchaj-wanu, se odráží také v rostoucí návštěvnosti plzeňského pivovaru. Tchajwanci jsou už několik let po sobě třetí nejpočetnější národností, hned po Češích a Němcích.

Export ležáku je podle Brodmana podpořen také narůstajícím renomé mezinárodní soutěže o nejlepšího výčepního Pilsner Urquell Master Bartender. Za šest let její existence se jí zúčastnilo na 16.000 zájemců z 23 zemí. Plzeňské pivo také úspěšně propaguje řetězec originálních restaurací Pilsner Urquell Original Restaurant, jichž je nyní v zahraničí devět; od loňského srpna funguje také ve vietnamské Hanoji.

V roce 2010 prodal pivovar v Česku a v zahraničí 9,9 milionu hektolitrů piva. Meziročně to bylo o šest procent méně, což korespondovalo s celkovým propadem českého pivního trhu. Na domácím trhu uplatnila skupina sedm milionů hektolitrů piva, což bylo meziročně o osm procent méně. Přímý export pivovaru do více než 50 zemí vzrostl předloni o šest procent na 840.000 hektolitrů. Z toho vývoz prémiového ležáku Pilsner Urquell se zvýšil o pět procent na 664.000 hektolitrů. Včetně licenčních výrob uplatnil podnik v roce 2010 na zahraničních trzích 2,9 milionu hektolitrů piva, o 3,5 procenta méně.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK