"I přes složité ekonomické podmínky se dobře vyvíjely prodeje na zavedených trzích, jako jsou Velká Británie, Slovensko, Německo nebo Maďarsko. Zajímavě rostl odbyt českého piva také v asijských zemích. Ležák Pilsner Urquell se loni nově představil v Brazílii, Makedonii, Nizozemských Antilách a na Tchaj-wanu," uvedl mluvčí.
Pilsneru Urquell se dařilo hlavně v zemích s tradičně větším odbytem, jako je Slovensko, Kanada a Maďarsko, kde se prodeje zvýšily o jednotky procent. Oproti předloňsku vyvezl pivovar o téměř 40 procent více plzeňského ležáku do Austrálie. Nárůst o desítky procent zaznamenal také export do Izraele, Vietnamu nebo Koreje. V Jižní Koreji výrazně narostl také prodej značky Gambrinus. "Té se nově podařilo proniknout do Ázerbájdžánu, Velkopopovickému Kozlu na Kypr. Speciál Master se dostal do Norska, na Ukrajinu a na Slovensko," uvedl Mareček.
"Narůstající zájem o Pilsner Urquell v zahraničí náš těší a je důkazem toho, že jeho unikátní a nezaměnitelná chuť si ve světě nachází stále více příznivců. Jsme rádi, že je plzeňský ležák stále žádanějším nejenom v Evropě, ale také v daleké Asii či Austrálii," uvedl generální ředitel Plzeňského Prazdroje Doug Brodman. Rostoucí odbyt v asijských zemích, například ve Vietnamu, Jižní Koreji a na Tchaj-wanu, se odráží také v rostoucí návštěvnosti plzeňského pivovaru. Tchajwanci jsou už několik let po sobě třetí nejpočetnější národností, hned po Češích a Němcích.
Export ležáku je podle Brodmana podpořen také narůstajícím renomé mezinárodní soutěže o nejlepšího výčepního Pilsner Urquell Master Bartender. Za šest let její existence se jí zúčastnilo na 16.000 zájemců z 23 zemí. Plzeňské pivo také úspěšně propaguje řetězec originálních restaurací Pilsner Urquell Original Restaurant, jichž je nyní v zahraničí devět; od loňského srpna funguje také ve vietnamské Hanoji.
V roce 2010 prodal pivovar v Česku a v zahraničí 9,9 milionu hektolitrů piva. Meziročně to bylo o šest procent méně, což korespondovalo s celkovým propadem českého pivního trhu. Na domácím trhu uplatnila skupina sedm milionů hektolitrů piva, což bylo meziročně o osm procent méně. Přímý export pivovaru do více než 50 zemí vzrostl předloni o šest procent na 840.000 hektolitrů. Z toho vývoz prémiového ležáku Pilsner Urquell se zvýšil o pět procent na 664.000 hektolitrů. Včetně licenčních výrob uplatnil podnik v roce 2010 na zahraničních trzích 2,9 milionu hektolitrů piva, o 3,5 procenta méně.