Údaje o lednovém prodeji v USA postupně zveřejňují také další výrobci. Dobře si na americkém trhu vedla například největší evropská automobilka Volkswagen, jejíž prodej stoupl téměř o polovinu. Analytici podle agentury AP předpokládají, že celkový prodej automobilů v USA za leden vykáže nárůst o zhruba sedm procent.
"Ekonomika ještě celkově není v dobrém stavu, ale domnívám se, že spotřebitelé reagují na nynější podmínky příznivěji, než se očekávalo," uvedl analytik Jeff Schuster z poradenské společnosti LMC Automotive.
LMC minulý měsíc potvrdila svou prognózu, podle které by se měl prodej automobilů v USA v celém letošním roce zvýšit o téměř osm procent na 13,8 milionu vozů. "Růst prodeje automobilů ve druhé polovině loňského roku a pokračování tohoto trendu v lednu vrhají příznivé světlo na celý letošní rok," upozornil Schuster.
V loňském roce se prodej automobilů v USA zvýšil o deset procent na 12,8 milionu vozů. Předloni stoupl o 11 procent na 11,6 milionu vozů. Zaznamenal tak první celoroční nárůst od příchodu hospodářské recese. V roce 2009 se naopak propadl na 10,4 milionu vozů, tedy na nejnižší úroveň za 27 let.
Automobilka GM loni zvýšila celosvětový prodej prodej o 7,6 procenta na více než devět milionů vozů. Získala tak zpět vedoucí pozici na světovém automobilovém trhu. Společnost GM v roce 2009 podobně jako rival Chrysler prošla bankrotovým režimem.
Chrysler, jehož většinovým vlastníkem je nyní italský Fiat, dnes oznámil, že v loňském roce vydělal 183 milionů dolarů (3,5 miliardy Kč) po ztrátě 652 milionů dolarů v roce 2010. Poprvé od roku 1997 se tak dostal do černých čísel.