"Stavba je součástí modernizace západního ramene třetího tranzitního železničního koridoru ve směru státní hranice s Německem," řekl ČTK Nečas.
Mluvčí Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Pavel Halla dříve upozornil, že tendr je nutné vypsat co nejdříve, jinak by Česká republika mohla přijít o dotaci z EU. Stavba se musí zahájit nejpozději v květnu až červenci, řekl Halla.
Trať určená k modernizaci měří zhruba 21,2 kilometru. Úprava zahrnuje mimo jiné dvě přeložky dílčích úseků tratě, železniční stanici Ejpovice a Chrást u Plzně, včetně zastávky Klabava a Plzeň Doubravka. Na trati by po rekonstrukci mělo být možné jezdit rychlostí až 160 kilometrů za hodinu.
Úsek Rokycany - Plzeň je součástí III. železničního koridoru z Prahy přes Plzeň do Chebu, většina staveb koridoru by měla být hotová do konce roku 2015. Po zahájení modernizace tratě Rokycany - Plzeň už zbude poslední velká etapa z Prahy do Berouna, která se jako jediná do roku 2015 celá nestihne.
Stavba je mimo jiné součástí transevropské železniční sítě v ose Praha - Norimberk. V souvislosti s tím se bavorské a české ministerstvo dopravy chystají podepsat memorandum o rozvoji vzájemné železniční dopravy. Češi a Bavoři nyní usilují hlavně o vybudování železničního koridoru, který spojí Prahu s Mnichovem a má výrazně urychlit vlakovou přepravu mezi oběma metropolemi.