Největší americké automobilce General Motors v lednu prodej na domácím trhu klesl o šest procent. Konkurent Ford Motor však domácí prodej zvýšil o sedm procent a rival Chrysler dokonce o 44 procent. Chrysler tak vykázal nejlepší lednový výsledek za poslední čtyři roky, napsala agentura AP.
Dobře si na americkém trhu vedla také největší evropská automobilka Volkswagen, jejíž prodej stoupl téměř o polovinu. Největší japonská automobilka Toyota Motor zvýšila prodej v USA o 7,5 procenta.
Poradenská společnost LMC Automotive minulý měsíc potvrdila svou prognózu, podle které by se měl prodej automobilů v USA v celém letošním roce zvýšit o téměř osm procent na 13,8 milionu vozů. "Růst prodeje automobilů ve druhé polovině loňského roku a pokračování tohoto trendu v lednu vrhají příznivé světlo na celý letošní rok," upozornil analytik LMC Jeff Schuster.
Automobilka GM předpokládá, že letošní prodej aut v USA bude činit 13,5 až 14 milionů vozů. Volkswagen prodej odhaduje na 13,7 milionu vozů a Toyota na 13,6 milionu vozů, napsala agentura Reuters.
V loňském roce se prodej automobilů v USA zvýšil o deset procent na 12,8 milionu vozů. Předloni stoupl o 11 procent na 11,6 milionu vozů. Zaznamenal tak první celoroční nárůst od příchodu hospodářské recese. V roce 2009 se naopak propadl na 10,4 milionu vozů, tedy na nejnižší úroveň za 27 let.