Celý audit nebyl zveřejněn, ČEZ dal k dispozici jen souhrnnou prezentaci a tiskovou zprávu. Jejím závěrem bylo, že významný nárůst zakázek za desítky miliard korun pro Škodu Power po roce 2004, kdy ČEZ řídil bývalý manažer Škody Martin Roman, souvisel s celkovým růstem investičních výdajů ČEZ v souladu s tehdejší firemní strategií.
EPS podal na ministerstvo financí žádost o informace, zda má celý audit k dispozici a zda jej přezkoumává. Z odpovědi ministerstva vyplývá, že se spokojilo s prezentací uveřejněnou na webových stránkách ČEZ. EPS zároveň v této souvislosti zveřejnil dopis ministerstva, kde je uvedeno, že resort žádnými dalšími údaji o auditu nad rámec zveřejněných informací nedisponuje.
"Pro mne platí výsledek vnitřního auditu v ČEZ, nemám důvod ho zpochybňovat," sdělil ministr financí Miroslav Kalousek dnešním Hospodářským novinám.
"Vláda se zřejmě neobtěžovala si od firmy ČEZ audit vyžádat a jakkoliv jej přezkoumat. Přesto teď ministr Kalousek i premiér Nečas podle svých slov auditu věří. Nezbývá, než si položit otázku - čemu že to vlastně věří?," uvedl právník EPS Martin Fadrný Vyjádření ministerstva a energetické firmy ČTK zjišťuje.
Podle Fadrného měl audit ČEZ řadu nedostatků. "Auditu mimo jiné vytýkáme, že nesrovnává výsledné ceny podezřelých projektů se zahraničím, neřeší dceřiné firmy ČEZ a neřeší ani vztah ČEZ a dalších firem holdingu Appian. Skutečný audit by se také tázal na obchodní partnery ČEZ s anonymními vlastníky a dotazoval by se konkurentů Škody Energy na to, zda byly konkrétní tendry v pořádku," uvedl.
Audit prověřoval okolnosti jednotlivých zakázek a dospěl k závěru, že se výběr dodavatelů konal bez významných odchylek od řídící dokumentace a zákonem stanovaných postupů. "Jde o standardní obchodní vztahy, s parametry obdobnými jako v případech jiných dodavatelů ČEZ," uvedl dříve mluvčí ČEZ Ladislav Kříž.
Okolnostmi, za nichž v letech 2002 a 2003 přešla Škoda Holding do rukou investorů skrytých za skupinou Appian, se od října zabývá speciální tým protikorupčního útvaru policie. Z dokumentů zveřejněných deníkem Mladá fronta Dnes (MfD) vyplývá, že v některých firmách, přes které tekly peníze na nákup Škody, figurovali i tehdejší manažeři Škody v čele s Romanem.
Roman loni v září v čele ČEZ po sedmi letech skončil a stal se novým předsedou dozorčí rady společnosti. Ve funkcích generálního ředitele a předsedy představenstva ČEZ Romana nahradil Daniel Beneš.