MŽP schválilo západní variantu středočeské části D3

03.02.2012 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Praha 3. února (ČTK) - Ministerstvo životního prostředí schválilo západní variantu středočeské části budějovické dálnice D3 přes Posázaví. Úřad pro její stavbu vydal kladné stanovisko EIA, čímž uznal, že je z hlediska dopadů na životní prostředí přijatelná. Vyplývá to z informačního systému EIA.

Šedesátikilometrová trasa vede přes Jesenici, Psáry, Heřmanice a Mezno. Podle ministerstva je přijatelnější než východní varianta vedoucí přes Říčany a Benešov, protože bude mít menší dopad na zdraví obyvatel okolních obcí.

"Stanovisko ministerstva životního prostředí není rozhodnutím o realizaci stavby," Řekl ČTK zpracovatel posudku Josef Tomášek. Pouze vypovídá o tom, že je chystaná stavba z hlediska životního prostředí akceptovatelná. Získání kladného posudku dopadu na životní prostředí je ale nezbytné pro pokračování v dalších fázích realizace, kterým je zahájení územního řízení o umístění stavby, dodal Tomášek.

Trase přes Posázaví dává přednost také Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), jako nejvýhodnější ji před několika lety vyhodnotila i expertní komise ČVUT. Pro zahájení územního řízení musí existovat odpovídající projekty, uvedl Tomášek. I během této fáze přípravy se budou k těmto projektům opět vyjadřovat všechny dotčené obce a orgány státní správy. Podmínky ministerstva životního prostředí ale bude příslušný stavební úřad muset respektovat.

Posudek EIA zdůrazňuje akutní potřebu středočeského úseku dálnice do Českých Budějovic. Hustý provoz na nynějším tahu I/3 ohrožuje zdraví a životy nejen řidičů, ale především obyvatel měst a obcí, jako jsou Benešov, Olbramovice a Miličín. Úsek se navíc nedá projet bez stání v kolonách. Podle normy je rozumná hranice pro dvouproudou silnici deset tisíc aut denně, aktuální číslo je ale dvojnásobné.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK