Podíl osobních automobilů starších než deset let přesáhl stejně jako předloni 60 procent z celkového počtu registrovaných vozidel, z toho téměř třetina je starších než 15 let. Roste ale i podíl novějších modelů. Osobní auta do pěti let věku se na struktuře parku osobních automobilů loni podílela více než 18 procenty, zatímco o rok dřív na 18procentní podíl nedosáhla.
Počet registrovaných autobusů se loni zvýšil o 46 na 19.699 vozidel. Jejich průměrný věk se zvýšil na 14,56 roku z 14,38 roku v roce 2010.
Množství užitkových aut rovněž vzrostlo, a to o 1260 vozidel na 682.800 vozů. I ta ale zestárla. Malá užitková vozidla (kategorie N1) již podle SAP dosahují průměrného věku nad devět let a nákladní automobily jsou ve věku 16,5 roku. Průměrný věk všech registrovaných motocyklů pak přesahuje 32 let a u traktorů se přibližuje 30 rokům.
"Ani průměrný věk přípojných vozidel (přívěsů a návěsů) není příznivý a v souhrnu za všechny kategorie činí 21,68 roku. Oproti roku 2010 došlo i zde ke zvýšení průměrného věku," uvedlo sdružení automobilového průmyslu, které dlouhodobě označuje obnovu vozového parku v ČR za neuspokojivou.
"Dlouhodobé monitorování struktury vozového parku vozidel v ČR ukazuje, že stav se nezlepšuje. Pokud chceme, aby došlo k obnově vozového parku za vozidla příznivější k životnímu prostředí a bezpečnosti přepravovaných osob, je nezbytně nutné přijmout konkrétní opatření v této oblasti," uvedl prezident sdružení Martin Jahn.