Poslanci z vládní novely vyřadili původně navrhované ustanovení, které usnadňovalo kácení jednotlivých stromů u silnic a železnic. Kritizovali ho zejména ochránci přírody.
Opozice návrh na omezení reklamy kritizovala. Poslanci se přeli hlavně o to, zda je návrh výsledkem tlaku lobbistických skupin. Podle Pavla Hojdy (KSČM) jde o souboj různých skupin o pozici na reklamním trhu. Také Josef Smýkal (ČSSD) prohlásil, že jde o lobbistický boj a ekonomické zájmy. Ke kritikům se přidal i bývalý poslanec ODS Michal Doktor. Jak řekl, novela vychýlí poměry na reklamním trhu a porušuje pravidla hry.
Předseda klubu VV a někdejší ministr dopravy Vít Bárta naproti tomu prohlásil, že dnešní hlasování o billboardech nebude ničím jiným, než hlasováním dobře saturované reklamní lobby snažící se napříč sněmovnou zablokovat návrh, který je cestou do Evropy.
Poslanci neschválili sporný návrh svého nezařazeného kolegy Stanislava Humla, který navrhoval, aby současné reklamní poutače, které mají řádné povolení, mohly fungovat i nadále po dobu, na kterou jsou povoleny. Obecně prospěšná společnosti Acta non verba Humla kvůli tomuto návrhu nařkla, že podporuje korupční byznys. Huml svůj návrh zdůvodnil tím, že jde o obranu před případnými žalobami pro retroaktivitu zákona.
Součástí novely je také vytvoření podmínek pro evropskou službu elektronického mýtného. Jde o službu, která má propojit systémy mýtného v členských státech tak, aby auta mohla platit mýtné v různých státech unie. Potřebovat na to budou jen jednu krabičku a mýtné budou platit pouze té jedné firmě, která jim ji vydala. Na vznik celoevropského systému se Česko musí připravit do letošního října.
Poslanci neschválili návrh Pavla Hojdy (KSČM), který chtěl, aby se ušlé peníze z poskytnutých slev na mýtném nahrazovaly fondu dopravy z peněz Státního fondu životního prostředí. Návrh na zavedení množstevních slev na mýtném odpovídá dohodě, kterou uzavřelo ministerstvo dopravy se sdružením automobilových dopravců Česmad Bohemia. Slevy jsou formou kompenzace tuzemským dopravcům za zvyšování cen mýtného v loňském a letošním roce.
Poslanci také upravili pravidla pro tzv. nízkorychlostní vážení kamionů. Na silnicích I. třídy s výjimkou rychlostních komunikací by ho zajišťoval kraj ve spolupráci s policií nebo celníky, případně by tuto činnost svěřil pověřené osobě. Na ostatních komunikacích by nízkorychlostní vážení zajišťoval jejich vlastník nebo jím pověřená osoba.
Pokud převažovaný kamion překročí povolenou hmotnost, zaplatí jeho provozovatel náklady na vážení 6000 korun a k tomu ještě pokutu.