Pivovarům Staropramen loni meziročně vzrostly prodeje o 8 pct

09.02.2012 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Praha 9. února (ČTK) - Pivovarům Staropramen, tuzemské pivovarské dvojce, loni meziročně vzrostl prodej piva o osm procent na 3,03 milionu hektolitrů. Firma prodala více piva v tuzemsku, rostl i vývoz. Ve výsledcích není zahrnuta licenční výroba piva, které společnost vaří v zahraničí. Celý pivní trh v ČR podle odhadu výkonného ředitele Českého svazu pivovarů a sladoven Jana Veselého stoupl zhruba o jedno procento.

V Česku firma prodala o devět procent více zlatavého moku než v roce 2010. Tuzemské prodeje piva značky Staropramen vzrostly o devět procent, u značky Braník takřka o pětinu. Vývoz vzrostl o šest procent. Licenční výroba piva byla o pět procent vyšší než předloni.

Pivovary Staropramen jsou za Plzeňským Prazdrojem dlouhodobě dvojkou na českém pivním trhu, na němž mají zhruba 15procentní podíl. Společnost patří do skupiny StarBev sídlící v Praze spolu s dalšími pivovary v Bulharsku, Chorvatsku, Maďarsku, Černé Hoře, Rumunsku a Srbsku. Skupina má obchodní aktivity také na Slovensku a v Bosně a Hercegovině. Jejím vlastníkem je firma CVC Capital Partners. Ta pivovary v prosinci 2009 koupila od pivovarského gigantu AB InBev.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK