"V Číně rostou výrobní náklady. Nechápeme, jaktože je možné, že se v takových objemech a za tyto ceny k nám čínská obuv dováží. Počet dovážené obuvi čtyřnásobně převyšuje spotřebu českých domácností," řekla Mayerová s tím, že dovážená čínská obuv se dále reexpeduje do dalších zemí. Za nízkou cenu může i zrušení antidumpingových cel v březnu 2011. Na dovozce z ostatních zemí tak podle údajů ČOKA na českém trhu zbývá objemová kvóta 14 milonů párů obuvi za rok 2012.
Levná obuv z Číny také podle Mayerové může za problémové uplatnění české obuvi na tuzemském trhu. "Čeští výrobci, zejména malé a střední firmy, nemají možnost umístit svou produkci na tuzemském trhu, přestože spotřebitel by toto zboží uvítal a poptávka po obuvi české provenience roste," uvedla Mayerová.
I přesto podle ČOKA v ČR funguje několik menších firem a firem rodinného typu, které se soustředí na výrobu specializované obuvi a servis pro zákazníka. Současný český obuvnický průmysl tvoří zhruba 35 firem nad 20 zaměstnanců, celkově obuvnické firmy zaměstnávaly loni 4300 zaměstnanců. V roce 2011 se v ČR vyrobilo zhruba 4,4 milionu párů obuvi. ČOKA se snaží firmám pomoci školeními, od roku 2009 do letošního podzimu probíhá vzdělávací projekt Cesta ke kvalitě, během něhož si různé skupiny zaměstnanců prohlubují profesní dovednosti. Asociace také uděluje firmám certifikace, které jim mají pomoci v konkurenceschopnosti na trhu.